• Plan een demo
  • Jobs
  • Blog
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Wat?
  • Hoe?
  • Contact
  • Nederlands
    • Nederlands
    • Frans
    • Engels
  • Menu Menu

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de BNFit-app? Hieronder vind je het antwoord.

Werkwijze Koppeling activity tracker Synchronisatieproblemen
Community Wachtwoord Privacy Andere
Werkwijze Koppeling activity tracker Synchronisatieproblemen Community Wachtwoord Privacy Andere

Werkwijze

Hoe verdien je Benefits?

Benefits zijn in onze app op meerdere manieren te verdienen. In de basis verdien je Benefits door actief bezig te zijn. Voor elke 1000 stappen of 10 minuten actief te bewegen ontvang je één Benefit.

Je kan onbeperkt bewegen, maar je kan per dag maximum 10 Benefits verdienen door middel van actief bezig te zijn. We hebben hier bewust voor gekozen omdat we hiermee voor iedereen een dagelijks, haalbaar doel voorop stellen. Onze ervaring heeft ook geleerd dat dergelijk doel (extra) motiverend werkt.

Daarnaast zijn er ook Benefits te verdienen door mee te doen aan (sociale, sportieve, educatieve of culturele) activiteiten die in de BNFit-app georganiseerd worden, zoals challenges. Hier staat er geen limiet op per dag.

Per dag kan je dus wel degelijk meer dan 10 Benefits verdienen.

Hoe werkt het uitgeven van benefits?

Het uitgeven van Benefits gebeurt via de marktplaats. Op deze marktplaats zal per community verschillend aanbod staan. Heb je een item gezien dat je leuk lijkt en wil je het aanschaffen? Lees dan altijd eerst even goed de omschrijving en de aankoop afhandeling door. Hier staat vaak uitgelegd hoe je een item uiteindelijk in ontvangst kan nemen en wat je hiervoor moet doen.

Wat zijn beweegminuten en hoe kan ik ze registreren?

Naast stappen kunnen er ook beweegminuten geregistreerd worden. 10 volle minuten bewegen levert 1 Benefit op.

Beweegminuten zijn bijvoorbeeld fietsen, zwemmen, yoga, enz. Het gaat om alles wat je via een app (vb Strava, Runkeeper, enz) of wearable (vb Garmin, Polar, Suunto, Samsung, enz) als beweging kan registreren.

Om beweegminuten te registreren dien je in de externe app of wearable je beweegactiviteit te selecteren en op ‘start’ en ‘stop’ te drukken. Na het opslaan worden je beweegminuten doorgestuurd en in Benefits omgezet.

De beweging die stappen oplevert worden niet dubbel in beweegminuten omgezet.

Is er een limiet in het uitgeven van Benefits?

Er kan een limiet van toepassing zijn in het aantal Benefits die jij in jouw community mag uitgeven per jaar. Dit is een keuze van de werkgever. In de app wordt dit een ‘bestedingslimiet’ genoemd. Dit is van toepassing per medewerkers en per jaar. Dit is gelijk voor iedereen.

Als er een limiet van toepassing is, wordt dit vermeld bij ‘Marktplaats’ via een gele balk.

Voorbeeld:

  • In het voorbeeld hieronder mogen er 200 Benefits uitgegeven worden en werden er reeds 10 Benefits uitgegeven. Bijgevolg wordt er in de gele balk vermeldt dat er nog 190 Benefits uitgegeven mogen worden.
  • Als je op de (+) rechts klikt kan je een detail zien:
    • hoeveel Benefits mocht je in totaal uitgeven dit jaar
    • hoeveel Benefits heb je al uitgegeven dit jaar
    • hoeveel Benefits mag je nog uitgeven dit jaar

Kan ik de historiek van mijn eigen aankopen terugvinden?

Je kan jouw aankoop-historiek terugvinden via ‘Jouw profiel’ (icoontje rechts onderaan) en bij ‘Voorkeuren’ . Onderaan kan je ‘Mijn aankopen’ terugvinden.

Je kan hier zowel jouw aankopen (‘Geef Benefits uit’) als jouw verdiensten (‘Verdien Benefits’) vinden.

Hoe werken de statistieken?

Er zijn twee soorten statistieken in de app:

1. Community statistieken (op communitypagina):

  • “Gemiddelde stappen/beweegtijd per dag”: berekend over de volledige periode sinds de community bestaat
  • “Totale stappen/beweegtijd”: totaal van alle gebruikers samen sinds de start van de community
  • Grafiek: toont een weekoverzicht, telkens van de laatste 7 dagen

2. Persoonlijke statistieken (op je profiel):

  • “Dagelijks gemiddelde – jij”: jouw persoonlijk daggemiddelde sinds je de app gebruikt
  • “Dagelijks gemiddelde – community”: het gemiddelde van andere gebruikers in je community ter vergelijking
  • Grafiek: toont een weekoverzicht, telkens van de laatste 7 dagen.

De data van de statistieken wordt automatisch bijgewerkt:

  • Elke uur wordt automatisch data van de afgelopen 3 dagen naar onze server gestuurd, ongeacht of de app open staat of niet.
  • Het is echter sterk aangeraden om de BNFit-app op regelmatig periode handmatig te openen, zodat er een extra synchronisatie gebeurt.

Koppeling activity tracker

Kan ik een andere activity tracker koppelen met de BNFit-app?

Een directe koppeling met de BNFit-app kan enkel met Apple Gezondheid of Google Health Connect.

Alle andere mogelijke activity trackers, inclusief de applicaties van sporthorloges of stappentellers zoals Garmin, Polar, Fitbit, enz., kunnen gekoppeld worden aan Apple Gezondheid of Google Health Connect. Hierdoor worden jouw stappen of actieve beweegminuten omgezet naar Benefits. Belangrijk: hou er rekening mee dat sommige van deze app’s niet continu synchroniseren met Apple Gezondheid of Google Health Connect (soms slechts één keer per 24 uur) en dat de data pas na synchronisatie doorgestuurd kunnen worden naar onze BNFit-app.

Je kan meerdere trackers of applicaties koppelen aan Apple Gezondheid of Google Fit / Google Health Connect.

Voor meer informatie:

  • Android: https://support.google.com/android/answer/12201230?hl=
  • iOS: https://support.apple.com/en-mo/guide/iphone/iph5ede58c3d/ios

Hoe maak ik de koppeling met mijn Apple Watch?

BNFit haalt gegevens uit Apple Gezondheid. Enkel de koppeling met Apple Gezondheid is dus nodig.

Hoe maak ik de koppeling met mijn Garmin?

iOS (Apple iPhone)

1. Installeer Garmin Connect.
2. Ga naar: Meer > Instellingen > Gezondheid delen > Apple Gezondheid.
3. Kies welke data je wil delen.
4. BNFit leest deze gegevens automatisch.

Android Smartphones

1. Installeer Garmin Connect en verbind met Health Connect in de instellingen voor Android versie 14 of hoger.
2. Installeer Health Sync* als tussenapp voor lagere versie van Android.
3. Voor als je werkt met de tussenapp Health Health Sync: Kies Garmin als bron. Kies Google Fit of Health Connect als doel.
4. Volg de koppelingsstappen en geef toegang.
5. Zet in Google Fit > Instellingen > ‘Activiteitstracking’ UIT.
6. BNFit leest de gegevens.

*Health Sync is een tussenapp die niets meer doet dan data van de ene app naar de andere doorsturen. Na één week proefperiode een eenmalige betaling van €3,45. BNFit stort dit bedrag in Benefits in de app op jouw account terug nadat je het betalingsbewijsje bezorgde aan info@bnfit.be.

Hoe maak ik de koppeling met mijn Fitbit?

iOS (Apple iPhone)

Met iOS (Apple Gezondheid) kan je de BNFit app koppelen aan jouw Fitbit via Sync Solver for Fitbit.

Android Smartphones

1. Installeer Fitbit en FitToFit (gratis).
2. Open FitToFit:
– Koppel met je Fitbit-account.
– Koppel met Google Fit of Health Connect.
– Kies welke gegevens je wil delen.
3. Zet in Google Fit > Instellingen > ‘Activiteitstracking’ UIT.
4. BNFit leest gegevens uit de app van FitBit.

Hoe maak ik de koppeling met mijn Samsung Watch?

1. Installeer Samsung Health en Health Sync*.
2. Kies in Health Sync:
– Samsung Health als bron.
– Google Fit of Health Connect als doel.
3. Zet in Google Fit > Instellingen > ‘Activiteitstracking’ UIT.
4. BNFit leest de gegevens.

*Health Sync is een tussenapp die niets meer doet dan data van de ene app naar de andere doorsturen. Na één week proefperiode een eenmalige betaling van €3,45. BNFit stort dit bedrag in Benefits in de app op jouw account terug nadat je het betalingsbewijsje bezorgde aan info@bnfit.be.

Hoe maak ik de koppeling met mijn Polar?

iOS (Apple iPhone)

1. Installeer Polar Flow.
2. Ga naar: Meer > Instellingen > Gezondheid delen > Apple Gezondheid.
3. Kies welke data je wil delen.
4. BNFit leest deze gegevens automatisch.

Android Smartphones

1. Installeer Polar Flow.
2. Koppel Polar Flow met Google Fit of Health Connect:
– In Polar Flow: ga naar Instellingen > Google Fit of Health Connect
– Volg de stappen om te koppelen.
3. Zet in Google Fit > Instellingen > ‘Activiteitstracking’ UIT.
4. BNFit leest gegevens via Google Fit of Health Connect.

Hoe maak ik de koppeling met mijn Strava?

iOS (Apple iPhone)

1. Installeer Strava.
2. Koppel met Apple Gezondheid: Instellingen > Gezondheid.
3. BNFit leest de gegevens via Apple Gezondheid.

Android Smartphones

1. Koppel Strava met Google Fit of Health Connect:
– Strava > Instellingen > Koppelingen > Google Fit of Health Connect.
2. BNFit leest gegevens automatisch als er een activiteit geregistreerd wordt in Strava.

Synchronisatieproblemen

Oplossing voor iPhone (iOS)

Hoe werkt de koppeling?

BNFit haalt geen gegevens direct van je smartwatch. De route is altijd: Smartwatch of telefoon → Gezondheidsapp (Apple Health in dit geval) → BNFit.

Als de gegevens niet in je gezondheidsapp staan, kan BNFit ze ook niet ophalen.

1: Controleer in Apple Health of je stappen er staan

Open Gezondheidsapp > Overzicht > Activiteit > Stappen.
Zie je niets? Koppel dan je smartwatch of stappenteller opnieuw aan Apple Health.

2: Controleer dat BNFit toegang heeft

Ga naar Instellingen (tandwiel-icoon) > Privacy & beveiliging > Gezondheid > BNFit > Zet alle schuifjes op groen.

3: Herstart de koppeling

Zet de toegang in stap 2 even uit > Sluit instellingen > Zet opnieuw aan.

4: Check iOS-versie

iOS 16 of ouder heeft soms trager laden > Werk bij naar iOS 17 of hoger indien mogelijk.

5: Let op energiebesparende modus

Staat dit aan? Dan worden achtergrondprocessen (zoals synchronisatie) soms gepauzeerd.

Oplossing voor Android - Algemeen (niet-Samsung)

Hoe werkt de koppeling?

BNFit haalt geen gegevens direct van je smartwatch. De route is altijd: Smartwatch of telefoon → Gezondheidsapp (Google Fit of Health Connect in dit geval) → BNFit.

Als de gegevens niet in je gezondheidsapp staan, kan BNFit ze ook niet ophalen.

❗️Let op: Vanaf Android 13 gebruikt BNFit Health Connect voor een veiligere gegevenskoppeling. Op oudere toestellen (Android 10-12) gaat de koppeling vaak nog via Google Fit.

Stap 1: Welke versie heb je?

Ga naar Instellingen > Over de telefoon > Android-versie.

Android 13 of 14: Gebruik Health Connect.
Android 10-12: Meestal via Google Fit, tenzij je Health Connect apart hebt geïnstalleerd.

Stap 2: Basiscontrole

Controleer of stappen in Google Fit/Health Connect staan.
Open Google Fit > Dagoverzicht > Zie je je stappen?
Of: Open Health Connect > Gegevens & toegang > Bekijk activiteiten.

Controleer machtigingen:

Android 13+: Instellingen > Apps > BNFit > Machtigingen > Zet Lichaamsactiviteit, Fysieke activiteit, Gezondheidsgegevens op toestaan.
Android 10-12: Soms heet het Sensoren of Beweging.

Stap 3: Zet batterij-optimalisatie uit

Android 13 of 14: Instellingen > Batterij > Batterij-optimalisatie > Kies BNFit > Niet optimaliseren.
Android 10-12: Soms heet dit App-batterijbeheer of Achtergrondactiviteit toestaan.

Stap 4: Herkoppelen

Open BNFit > Instellingen > Koppeling met Google Fit/Health Connect > Verbreek > Koppel opnieuw > Geef alle toestemmingen.

Oplossing voor Samsung - Extra stappen

Hoe werkt de koppeling?

BNFit haalt geen gegevens direct van je smartwatch. De route is altijd: Smartwatch of telefoon → Gezondheidsapp (Samsung Health in dit geval) → BNFit.

Als de gegevens niet in je gezondheidsapp staan, kan BNFit ze ook niet ophalen.

❗️Let op: BNFit kan niet direct koppelen met Samsung Health → er is een tussenstap via Health Connect nodig.

Stap 1: Zorg dat Samsung Health naar Health Connect schrijft

  • Open Samsung Health > Menu (☰ rechtsboven) > Instellingen > Gegevens delen met Health Connect > Zet je aan.
  • Staat Health Connect nog niet op je toestel? Download via Google Play.

Stap 2: Geef Health Connect toegang

  • Open Health Connect > Toegang beheren > Zoek Samsung Health > Zet alle schuifjes voor Stappen, Beweegminuten, Calorieën aan.
  • Doe hetzelfde voor BNFit.

Stap 3: Batterij-optimalisatie uitzetten

  • Samsung is heel agressief in het “slapen” van apps.
  • Instellingen > Batterij & apparaatonderhoud > Batterij > Achtergrondlimieten > Zet BNFit en Health Connect op ‘Nooit sluimeren’.
  • Instellingen > Apps > BNFit > Batterij > Onbeperkt.
  • Idem voor Health Connect en Samsung Health.

Stap 4: Bekende Samsung-problemen

  • Galaxy A-serie & M-serie: vaak strengere batterijlimieten > synchronisatie loopt soms pas als de app wordt geopend.
  • One UI 6 (Android 14): sommige toestemmingen resetten na update > controleer Toegang beheren in Health Connect opnieuw.
  • Samsung Watch-gebruikers: zorg dat je horloge synchroniseert met Samsung Health voor je BNFit opent.

Stap 5: Bekende valkuilen

  • Dubbele koppelingen (bijv. Google Fit én Samsung Health tegelijk) > kan voor verwarring zorgen > kies één route.
  • VPN of batterijbesparing kan de achtergronddata blokkeren.
  • Telefoon lang niet geopend > sommige merken pauzeren apps die > 3 dagen niet gebruikt zijn.

Stap 6: Als niets helpt

  • 📧 info@bnfit.be
  • 📲 In-app: Instellingen > Help

Geef volgende informatie door:

  • Toestel + Android/iOS-versie
  • Gebruikte gezondheidsapp
  • Screenshots van je stappen in de gezondheidsapp én BNFit

Community

Ik zie geen of heb geen toegang tot de community ranglijst. Hoe komt dit?

Om de community ranglijst te zien, moet je 1) toegelaten zijn door jullie interne BNFit-beheerder en 2) jouw eigen data of vooruitgang delen met de community. Je kan dit eenvoudig doen door ‘Deel mijn vooruitgang’ aan te vinken, via één van volgende methodes:

  • via tabblad ‘Community’ en startpagina (zie afbeelding links/bovenaan)
  • via tabblad ‘Community’ en ranglijst (zie afbeelding in het midden)
  • via tabblad ‘Profiel’ en profiel instellingen (zie afbeelding rechts/onderaan)

Hoe werkt de community ranglijst?

Elke week begint er een nieuwe ranglijst. Een week loopt van maandag tot en met zondag. Aan het einde van de week wordt de ranglijst gereset. De week erna start je opnieuw met een schone lei.

Deze ranglijst geldt voor de community of organisatie waar jij toe behoort. In de community ranglijst wordt er gekeken naar zowel de stappen als de actieve beweegminuten. Alle stappen en actieve beweegminuten worden automatisch meegeteld vanaf het moment dat je ze registreert.

Wachtwoord

Ik ben m’n persoonlijke wachtwoord vergeten. Hoe kan ik dit oplossen?

Bij het aanmaken van je profiel heb je een persoonlijk wachtwoord moeten kiezen. Als vereiste moe(s)t dit minimum 1 cijfer bevatten. Als je dit wachtwoord vergeten bent, kun je eenvoudig ‘Wachtwoord vergeten’ klikken. Er wordt gevraagd om je emailadres nog eens in te geven. Let op: dit moet hetzelfde e-mailadres zijn waarmee je een profiel aangemaakt hebt.

Vervolgens krijg je een mail en kan je via de link in de mail een nieuw wachtwoord instellen.

Privacy

Hoe zit het met de privacy?

Privacy van jouw gegevens staat bij ons op nummer één. Je kan onze privacy policy hier terugvinden: https://bnfit.be/en/privacy-policy/

Welke data wordt er bewaard?

Behalve de informatie die je zelf opgegeven hebt, bewaren wij geen gegevens.

De data die wij ter beschikking hebben:

  • Voornaam
  • Achternaam
  • E-mailadres
  • Stand van zaken met betrekking tot Benefits
  • Stand van zaken met betrekking tot aankopen

Andere

Wat zijn de minimale app vereisten?

Om de BNFit-app te gebruiken met je smartphone volgende versie hebben:

  • iOS: versie 16 of hoger
  • Android: versie 9 of hoger

Je kan dit controleren bij de Instellingen van je smartphone.

Als je jouw smartphone up to date houdt, dan zou deze vereisten geen probleem mogen zijn. In de meeste gevallen voert jouw smartphone deze update(s) vanzelf uit. In heel uitzonderlijke gevallen kan de BNFit-app niet gebruikt worden. Je kan steeds contact opnemen met info@bnfit.be om dit af te stemmen. We helpen je graag verder.

Wat is Google Health Connect?

Per 30 juni 2025 zal Google Fit niet meer bestaan noch werken. Dit wordt vervangen door Google Health Connect.

Voor meer informatie: https://support.google.com/fit/answer/12830119?hl=nl

Het antwoord op jouw vraag
niet gevonden?

Aarzel dan niet om ons te contacteren. We staan klaar om je te helpen!

Contacteer ons

© Copyright - BNFIT® | Privacy Policy | BE0753955264
Met ❤ ontworpen door Momentum Marketing
Scroll naar bovenzijde

Hey, leuk dat je er bent! De website van BNFIT® gebruikt cookies om jou de beste ervaring te geven. Meer te weten komen over welke cookies wij gebruiken en/of ze uitschakelen kan onder . Als je op “Akkoord” klikt geef je je toestemming voor het plaatsen van alle cookies waarvan wij gebruik maken. Je vindt meer info in onze privacy policy.

Privacy Policy

Onze onderneming neemt haar verplichtingen inzake privacy en gegevensbescherming ernstig. Voor meer informatie kan je onze privacy policy lezen.

Essentiële cookies

Wij gebruiken “essentiële cookies” die noodzakelijk zijn voor de werking van de site en die daarom niet kunnen geweigerd worden.

Niet-essentiële cookies

De website maakt gebruik van niet-essentiële “functionele cookies” (voor gebruiksgemak) en/of “analytische cookies” (voor geanonimiseerde statistieken).